dilluns, 27 d’abril del 2015

Giorgio De Chirico, interpretacions




Giorgio de Chirico, (Volos, Grècia-1888, Roma, Itàlia-1978)

-Va estar un dels precursors clau del moviment surrealista.
Un singular pintor de temes metafísics molt influenciat per la filosofia de Nietzsche.

Si féssim una revisió general de la seva obra, ens adonaríem de què aparentment els seus quadres a l'oli són poc profunds i amb poc virtuosisme en el dibuix i percepció d'espais.
Són unes obres però, que van més enllà de l'interès de la realitat, ja que realment, el pintor traçava espais impossibles, ombres incorrectes i tots els elements dels seus quadres en general són una mica estranys. Aquests paisatges urbans, bodegons etc. però, si els examinem amb ull clínic, serem capaços de veure la grandesa d'aquest artista, ja que les seves composicions són increïblement equilibrades i pensades, i també l'ús excepcional dels contrastos de color. Sabem certament que no es tracta d'un aficionat, sinó que tot el que pintava era intencionat, amb un sentit molt misteriós sobre escenes de la vida contemporània i visions de l'antiguitat clàssica; amb una profunda filosofia al darrere.

Per a mi és un artista molt  singular, ja que penso que va ser dels pocs pintors que sempre van pintar el que van voler, tenint molt clar que l'art no és fruit de la casualitat.

En paraules seves: Un artista actual, no hauria de donar tanta importància al concepte, com tots els nostres "genis"(artistes d'aquella època; primera meitat del segle XX.) Abans de ser un pintor "Cezannià, Picassià, Matissià...  abans de l'espiritualitat, la sinceritat i totes aquestes coses, s' hauria de començar per a saber fer punta a un llapis com cal i saber dibuixar un ull, una boca o una orella correctament.


-En aquesta ocasió he pintat interpretacions de dues les seves obres:




 "The Poet and his Muse", 1925
-El poeta trist és consolat per la Musa.(Mitologia Grega)
Còpia / Interpretació
 Acrílic sobre tela
92 x 73cm
 (fidel a la mida original)

Als anys 20, De Chirico va fer una nova serie de maniquins. Donen una impressió més viva, fins hi tot semblen comunicar-se els uns als altres. Tanmateix, aparenten tenir quelcom tràgic. Persistint freqüentment en la postura meditativa del pensador, els seus cossos fragmentats posseeixen una pesadesa de plom.
Magdalena Holzhey






"The enigma of arrival, 1912"
mides originals: 70 x 86cm
"L'enigma de l'arribada a la tarda"
Còpia/ Interpretació
Acrílic sobre tela
73 x 60cm



"Per què una obra d'art arribi a ésser veritablement immortal, ha de fugir de tots els límits humans: 
La lògica, el sentit comú, només hi interfereixen. Però quan aquestes barreres es trenquen, l'obra entrarà al regne de l' infància, les visions i els somnis."

Giorgio de Chirico




Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Pàgines