divendres, 20 de setembre del 2013

Una porta d'accés al subconscient

Una porta d'accés al subconscient:

"El camí de la veritat no és la creença ni el mètode, sinó la percepció. L'objectiu seria l'estat de consciència sense eleccions"
-Bruce Lee-




                                                    Acrílic sobre tela 81 x 60 cm


No és el que veig, ni el que intento veure.
Pot assemblar-se a el que resulta conegut però qui sap... 
Parlo del subconscient; del nostre instint.
Igual que la mort; el subconscient és una  paraula que l'associo a el que és desconegut.
No sé com actuo en aquest estrat de la consciència.
Puc arribar a distingir els diferents instints i fins hi tot analitzar-los. 
Però tinc la incertesa de que no puc provar res del que hem passa a la part més profunda del meu ser.

-Un objectiu en l'art, per exemple: intentar interpretar l'inconscient. 
Amb això no vull dir que el que faig sigui del tot instintiu, però si que ho és en part. 
Només passa que tinc plena consciència de que estic composant de forma instintiva, i aquest és per a mi l'objectiu: esser conscient de la meva inconsciència i demostrar-ho.
Tota definició buscada en qualsevol cosa són paraules.
No s'han de buscar "paraules" per a tot.
No ho trobo suficientment profund arribar al final d'una qüestió només amb "paraules".
Són un mecanisme extern per explicar l'enteniment d'una part del món.
És impossible mullar-se amb la paraula "aigua."
Per això en comptes de "la paraula", busco maneres més encertades per a poder desxifrar un món impossible d'explicar des de fora.
Per això començo des de l'interior i m'intento dirigir al meu propi enteniment.
No fa falta buscar la semblança amb la natura per què, què és sinó la natura el que et porta a fer el que fas?
Un gran error és tractar d'entendre el món com un fet extern a mi.
L'entendré quan me'l miri com realment és: una part de mi.






"La forma adecuada requereix individualitat més que repetitivitat imitativa, senzillesa d'expresió més que forma. D'aquesta manera sorgeix una pintura que brota de l'experiència i d'intencions i sentiments purs; el resultat és una obra sincera."

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Pàgines